Wat doet GFG wel?
Als je op reis bent of je moet nog vertrekken is het laatste wat je verwacht wel het faillissement van je reisorganisator, doorverkoper of reisbureau.
Gebeurt dat jammer genoeg toch, dan doet GFG® er alles aan om je snel en efficiënt te helpen. Zo wordt de last voor jou als reiziger tot een absoluut minimum herleid.
Ben je nog niet op reis vertrokken?
Dan zijn er twee mogelijkheden:
GFG® betaalt de door jou verloren som in het faillissement terug.
GFG® zorgt ervoor dat je toch op reis kan vertrekken.
Welke oplossing GFG® kiest, hangt af van een aantal praktische zaken. Als de reisorganisator bij voorbeeld het hotel en/of de vlucht al betaalde, heeft het weinig zin om de reis te annuleren. Willen het hotel en eventuele andere plaatselijke leveranciers niet echt meewerken, dan is het vaak beter om de reis te annuleren en jou te vergoeden. Eén ding staat vast: GFG® kiest altijd voor de meest efficiënte oplossing!
Bij vergoeding van de schade spreekt het voor zich dat je enkel het geld terugkrijgt dat je effectief al betaald hebt aan je reisorganisator, doorverkoper of reisbureau vóór het financieel onvermogen of faillissement van die laatste. Bepaalde onkosten worden door GFG® evenwel niet terugbetaald.
Meer informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.
Ben je al op reis?
Ben je al op je bestemming op het moment dat je reisorganisator, doorverkoper of reisbureau failliet gaat? Dan zorgt GFG® ervoor dat je zorgeloos verder kan genieten van je vakantie zoals gepland. Mocht dat toch niet mogelijk blijken, dan ziet GFG® erop toe dat je veilig thuis geraakt.
Meer informatie vind je in onze Algemene Voorwaarden.